Statistiek

1702leden
2144oldtimers
507autoverhalen
27groepen



update 14 oktober


Nu zijn we bezig met de techniek Jaegertableau, Alles technisch nalopen. Tevens nieuwe hemel, motorkap en kofferbakbekleding ingebouwd


DS-Lex  |  Citroën DS Pallas 2175C...
Opgesteld op 14-10-2010  |  Wijziging op 13-12-2010 15:23


Update 14 oktober .( auto staat nu de 3e week bij Herm)

Jeagertableau is door Herm ingebouwd, hij heeft een nieuwe kabelboom gemaakt en YES alles werkt perfect!! Wat een vreugde, hij zei ook tegen me, “dat is tot nu toe het eerste Jaefertableau waar echt alles maar dan ook alles van werkt”  TOP J. Ik had in eerste instantie helaas de verkeerde sensoren erbij gekregen Deze waren voor een langeslagmotor 1911 cc van voor 1966. Dus de olie/water sensoren en dagtellerkabel waren dus niet aan te sluiten ( wat een gedoe allemaal….)…. Maar Martin ( de verkoper van mijn Jaegertableau) was zo vriendelijk mij meteen de goede toe te zenden. Bedankt overigens voor de goede service Martin, tof! Ziet er overigens geweldig mooi uit met zo’n tableau echt een wow factor

Tevens is vorige week Chabby langsgekomen om de nieuwe hemel/kofferbak en motorkapbekleding in te bouwen. Helaas was ik vergeten om tegen hem te vertellen dat er een stalen schuifdak in mijn Ds zit…oeps, maar toch alles perfect gelukt, koste hem iets meer tijd, sorry ervoor Chabby.. Maar zo mooi geworden allemaal, echt geweldig!

Met helaas heb ik met het schuifdak weer problemen, er schijnt van origine een schuifmechanisme in moet zitten zodat je hem kunt vastzetten en dan komt er een windvangertje omhoog. Tja v.l.g.s de oude eigenaar heeft dat er nooit ingezeten, maar ja wat nu.?

Ik heb Huub/Herm/Chabby  gevraagd om voor mij te kijken en bijna niet te geloven maar Huub heeft er eentje voor me gevonden via zijn Franse contacten, geweldig J en bijna niet te geloven, als je maar de juiste mensen kent hé?

Tevens zagen we dat de reflectors van de cibie bollen slecht waren en ook het glaswerk was minder, heeft Herm ook maar meteen vervangen, vd week komt ( duimen dat het past) het schuifmechanisme erin en dan kan het schuifdak ook teruggeplaatst worden

Herm nu bezig met het technische gedeelte, bobine, lekzakken vervangen, hoezen, hoop onnodige en vreemde bekabeling weghalen en dan kleppen stellen, olie, filters etc etc grote beurt dus en dan nog even een verse APK.

Ik verwacht dat dit volgende week is afgerond. Dan kan ik haar eindelijk weer eens sinds april rijden.

Helaas zal dat weer van korte duur zijn want ik rijd dan weer naar de garage zijn van Maurice, want de velgen ( hadden we geen tijd voor de laatste keer) worden dan ook gespoten.

Helaas ben ik dan nog niet klaar want dan wordt ze eerst lichtjes geschuurd en in de beschermende wax gezet. Dan kunnen we de nieuwe pallasstrips ( de oude waren verbogen en gedeukt na al die jaren) erop zetten en de smalle chromen strip boven en onder op de deuren.

En als klapper komt er ook nog een chromen lijst op de bovenzijde van de kofferklep ( zeldzame Belgische assemblage). Kortom dan is ze echt af.

28-11-2010 auto is klaar, eindelijk :-)) geweldig en ze rijd super, helaas heb ik er weinig mee kunnen rijden, het weer zit niet echt mee

meerdere foto's volgen en ik ben zeer trots op het resultaat !

Tot zover en groet

Ds-Lex





Totale beoordeling
2

Auteur 
Oldtimer Citroën DS Pallas 2175CC DX2
Citroën DS Pallas 2175CC  DX2
Trefwoorden  ds pallas 1967 nu de techniek


Citroën DS Pallas 1967
Citroën DS Pallas 1967

Citroën DS Pallas 1967
Citroën DS Pallas 1967

Citroën DS Pallas 1967
Citroën DS Pallas 1967

Citroën DS Pallas 1967
Citroën DS Pallas 1967

Citroën DS Pallas 2175CC  DX2
Citroën DS Pallas 2175CC DX2

Citroën DS Pallas 2175CC  DX2
Citroën DS Pallas 2175CC DX2

Citroën DS Pallas 2175CC  DX2
Citroën DS Pallas 2175CC DX2

Citroën DS Pallas 2175CC  DX2
Citroën DS Pallas 2175CC DX2

Reacties

Na inloggen kun je als lid een reactie geven