Statistiek

1702leden
2144oldtimers
507autoverhalen
27groepen



Reliant Robin 850


Mijn eerste Reliant


Bugje  |  Reliant Robin 850
Opgesteld op 10-12-2008  |  Wijziging op 29-03-2009 00:41


Mijn eerste driewieler is al weer een tijdje geleden, er zaten nog trappers op.


Toen ik wat ouder werd heb ik het motorrijbewijs gehaald  en een motor gekocht, toen ik wat verder weg ging werken. En met de motor de vrieskoud moest trotseren dacht ik dat kan ook andersā€¦


De Eerste driewieler voor grote mensen was een feit.


Ik heb toen een Reliant Robin gekocht uit 1976. Ik had nog nooit in een auto gereden ik was een fanatiek motor rijder.  Mijn eerste rit was in het donker met de binnenverlichting aan, ik kon dan op de versnellingspook kijken waar de  versnellingen zaten.  Op gevoel ging dit nog niet. Ik had het te druk met hoe je zo een auto bestuurd, en waar zit nu de koppeling, rem en gasā€¦.ppfff dat viel nog niet mee dat auto rijden.   En waarom zitten die putdeksels toch in de midden van de weg ??  Mijn enkele voorwiel had het er maar moeilijk mee.  Op zich was dit niet echt verantwoord auto rijden, dit hebben ze later ook ingezien en is er een wijziging in de wet  gekomen dat je toch wel een autorijbewijs moest hebben voor een driewieler. i.p.v. een motor rijbewijs.


Na een tijdje ging het rijden beter, en heb ik veel lol met de Robin gehad. En wat een bekijkt je hebt , prachtig. Ik was door het driewieler virus besmet. Later heb ik mijn autorijbewijs nog gehaald.
Ik reed met de Robin naar de rijschool, en stapte daar dan over in de les auto..  Ik had het rijden mijzelf goed aangeleerd, naar wat tips over spiegels  kijken werd meteen het examen aangevraagd na 4 lesjes heb ik afgereden en had ik er een stempel bij in mijn rijbewijs.


Ik heb nog vele kilometers gemaakt met de Robin,  ik ben er mee op vakantie geweest. We zijn zelf getrouwd in de Robin.  Dat doe je nooit  zeiden ze tegen mijā€¦nou zo iets moet je dan niet tegen mij zeggen.  Dus met de Robin naar het stadshuis voor het boterbriefje.


Na wat jaren werd hij slechter met name het ladderchassis en de remmerei. De Reliant Robin's hadden nog geen enkele waarden, dus opknappen daar werd nog niet aan gedacht. Ik heb toen een Regal gekocht en die volledig opgeknapt , toen de Regal klaar was is de flex in de Robin gegaan.  En bij het grofvuil beland.  Voor dat ik de flex er in heb gezet heb ik de Robin nog gebruikt als landbouwmachine. Ik heb er een stuk of honderd grote coniferen mee uitgetrokken. De koppeling vond dat niet echt leuk, maar met de raampjes open ging het wel. Het begon namelijk flink te stinken naar die eigenaardige geur van koppelingsplaten in de auto.

Nu zou het zonde zijn om de flex er in te zetten, maar dit was in een andere tijd..op deze manier is er wat nu klassiekers zijn, veel mooi spul verloren gegaan


Zie ook : De Regal 3/30  en de Bond Bug 700 ES.

Groetjes Rob, (Bugje)





Totale beoordeling
5

Auteur 
Oldtimer Reliant Robin 850
Reliant Robin 850
Trefwoorden  reliant robin driewieler


Reliant Robin 850
Reliant Robin 850

Reliant Robin 850
Reliant Robin 850

Reliant Robin 850
Reliant Robin 850

Reacties

Na inloggen kun je als lid een reactie geven